Terug naar overzicht Terug

Nationaal Ouderenfonds eerste winnaar shirtactie


Ook dit seizoen schenkt hoofdsponsor Hitachi Capital Mobility een positie op de achterzijde van het FC Emmen-tenue aan drie goede doelen of maatschappelijke initiatieven. Het Nationaal Ouderenfonds is als eerste winnaar uit de bus gekomen en zal de eerste seizoenshelft op het rood-witte thuisshirt te zien zijn.


Om de samenwerking met het Nationaal Ouderenfonds kracht bij te zetten start FC Emmen komende periode met het initiatief de Derde Helft. De club wordt een centrale ontmoetingsplek waar ouderen betrokken worden bij activiteiten tijdens en buiten de wedstrijden. Zij ontmoeten elkaar tijdens de activiteiten, drinken een kopje koffie en voeren goede gesprekken.

Landelijk projectleider Johan Annema, verantwoordelijk voor de Derde Helft en OldStars sport: “Het is geweldig dat FC Emmen onze visie op het creëren van de 100% ouderenvriendelijke sportomgeving deelt en bereid is het Ouderenfonds en de Derde Helft een podium te bieden.”

FC Emmen-directeur Ben Haverkort: “Zowel FC Emmen als hoofdsponsor Hitachi Capital Mobility vinden het belangrijk iets te betekenen voor de samenleving, in de breedste zin van het woord. We zetten graag de vele mogelijkheden van de club in om aandacht te vragen voor eenzame ouderen. De samenwerking met het Nationaal Ouderenfonds is daar een mooi voorbeeld van.”

Ook Gert Veenstra, algemeen directeur van Hitachi Capital Mobility, is blij met de maatschappelijke samenwerking: “Het Nationaal Ouderenfonds zet zich in zodat alle ouderen kunnen deelnemen aan de maatschappij. Hitachi Capital Mobility wil daar heel graag haar steun aan geven omdat de doelstelling van ons is dat iedereen, dus ook de ouderen, zich kan blijven ontwikkelen en daarvoor zijn mobiliteitsoplossingen in de breedste zin noodzakelijk. Wij zijn dan ook verheugd dat het Ouderenfonds samen met ons op het shirt van FC Emmen staat.”

PERSBERICHT Nationaal Ouderenfonds eerste winnaar shirtactie