Terug naar overzicht Terug

FC Emmen Media breidt uit


FC Emmen Media bestaat als naam al enkele jaren, maar was eigenlijk al die jaren niet anders dan een ondersteuning voor externe partijen die op allerlei gebieden reclame- uitingen bij FC Emmen verkochten. Magazines, programmaboekjes, huis aan huis kranten etc., waarbij FC Emmen Media dan de foto’s en de teksten leverde. Maar FC Emmen Media breidt uit! Er zijn twee medewerkers in dienst getreden en FC Emmen Media is inmiddels gehuisvest in De JENS Vesting en gaat zelf de diverse uitgaven verzorgen.


Met ingang van 1 juli 2016 heeft FC Emmen met alle externe partijen de overeenkomsten beëindigd, gaat de club in eigen beheer de magazines en boekjes uitgeven en worden alle reclame-uitingen door FC Emmen Media verkocht. Verkoop van alle reclame-uitingen derhalve via één kanaal, via één gezicht waardoor er richting bedrijfsleven meer duidelijk is en waardoor er meer maatwerk geboden kan worden. Maatwerk, maar bijvoorbeeld ook diverse combinaties binnen een mediapakket, waardoor er meer exposure verkregen kan worden en vaak ook nog eens tegen een lagere totaalprijs!

Aangezien het uitgeven van magazines etc. een vak apart is heeft FC Emmen Media een samenwerking gesloten met Media-Totaal Noord B.V. uit Roden. Media-Totaal Noord is een echt familiebedrijf (vader Henk Hovingh, dochter en schoonzoon) en bestaat al zo’n 15 jaar, heeft maar liefst 25 mensen in dienst en geeft een groot aantal magazines, specials en huis-aan-huis kranten uit, zoals o.a. Groot Groningen. In verband met de samenwerking zal er gesproken worden van FC Emmen Media, powered by Media-Totaal Noord.

Het gezicht naar buiten toe van FC Emmen Media is vertegenwoordiger Egbert Post, terwijl Natasja van der Weg de opmaak van de diverse magazines, boekjes en kranten voor haar rekening zal nemen. Vanuit Media Totaal Noord zullen Wildo Wijnands (schoonzoon van oprichter Henk Hovingh) en John Kaspers betrokken zijn bij FC Emmen Media. Een greep uit het productenpakket van FC Emmen Media : adverteren in het tweewekelijkse programmaboekje rondom de wedstrijden, het jaarlijkse Presentatiemagazine, maar ook adverteren in het nieuwe business-blad Zakelijk en Zaken, Sportief die als opvolger van het aloude Knooppunt in een oplage van 5.000 gaat verschijnen, waarbij het huidige magazine Voetbal en Zaken geïntegreerd zal worden in het nieuwe business-magazine. Daarnaast zal Egbert Post ook de verkoop van de reclameboodschappen op het interne tv-circuit voor zijn rekening nemen, banners op de website, radiocommercials voorafgaand aan de wedstrijd en in de rust, alsmede ook speciale mediapakketten waarbij er talloze combinaties gemaakt kunnen worden!

Foto: Wildo Wijnands en Henk Eising bezegelen de samenwerking met een ferme handdruk, terwijl John Kaspers tevreden toekijkt