Terug naar overzicht Terug

Commerciële training Drents Verbond groot succes!


 

In navolging op een succesvolle vrijwilligersbijeenkomst heeft het Drents Verbond een training georganiseerd voor de commerciële commissies van de aangesloten amateurverenigingen op woensdagavond 20 december. Een tiental commissieleden van de verschillende Drents Verbond verenigingen volgden de training.

De presentatie van Dennis Haveman (Sportburo Bongers) en Rick van Geloven (Belieff) leverde meer dan voldoende stof tot nadenken. En ook zeker tot discussie en kennisdeling. De avond werd gestart met een presentatie van Dennis Haveman over het werven van (nieuwe) sponsoren en het beheer van huidige relaties. In de presentatie werden de commissieleden uitgedaagd om hun visie op het benaderen van nieuwe en het beheren van huidige sponsoren te delen.

Terwijl er nog meer dan genoeg gespreksstof was rondom het gepresenteerde thema van Dennis Haveman, stond Rick van Geloven te trappelen om de aanwezigen te vertellen over het creëren van (zichtbaar) meerwaarde voor sponsoren. Hij haalde de stappen van design-thinking aan en gebruikte daarbij zijn bedrijf Belieff als voorbeeld. Ook werd er de stap gemaakt naar de situaties in het verenigingsleven, zodat de gedeelde kennis direct toepasbaar was in de praktijk.

Als extra aanvulling op de avond, kregen de aanwezigen de mogelijkheid om samen met (een nieuwe) sponsor van hun eigen vereniging de wedstrijd FC Emmen – FC Den Bosch te bezoeken. Op die manier konden de commissieleden direct de kennis in de praktijk toepassen. Na afloop van de training zelf, ontvingen de aanwezigen een certificaat voor deelname aan de training.

Het Drents Verbond kijkt bijzonder tevreden terug op de commerciële training 2.0 en dankt de aanwezige amateurverenigingen!

commercieledinges