Al in de eerste gesprekken tussen FC Emmen en EasyToys, waren beide partijen van mening dat er een goed doel op de jeugdshirts van de merchandise moest komen. Vanaf het begin was duidelijk dat de shirts voor de jeugd niet de naam van de webshop zouden dragen, dit was ook in het plan van aanpak richting de KNVB al benoemd. En dus ging de erotiekgigant op zoek naar een organisatie die extra hulp goed kon gebruiken. FC Emmen legde de naam van Wildlands op tafel.
Naoberschap
Eric Idema, CEO van EasyToys en zelf afkomstig uit Emmen: “Ik vind dat we iets terug moeten doen voor bedrijven die zwaar de dupe zijn door corona. Wildlands is een begrip in de regio en we geven ze graag een extra steuntje in de rug in deze voor hen zware tijden. Het is een stukje burenhulp, of naoberschap, zoals wij dat hier noemen.”
Het Emmer dierenpark heeft flink te lijden onder de coronacrisis. Dit voorjaar moest de dierentuin enkele maanden dicht. Toen de deuren in mei weer werden geopend, gold er een maximum van 5000 bezoekers per dag, terwijl voor corona twee keer zo veel mensen werden toegelaten. Door de maatregelen wordt dit jaar een miljoenenverlies geleden.
Dankbaar
Wildlands reageert dan ook verheugd op de steun uit de omgeving. “Ons dierenpark is altijd supporter geweest van FC Emmen en daarom zijn we er ook trots op om nu op de shirts van de jeugd te staan,” reageert directeur Erik van Engelen. “We zijn dankbaar dat FC Emmen en EasyToys aan Wildlands dachten toen de ruimte op de jeugdshirts beschikbaar werd gesteld. Het is hartverwarmend om te zien dat bedrijven in deze moeilijke periode aan elkaar denken.” Het dierenpark verkoopt de shirts ook in zijn eigen winkel.