Terug naar overzicht Terug

Veiling roze shirts levert 7500 euro op


De veiling van FC Emmen en EasyToys, waarin onder andere kon worden geboden op de speciale roze shirts die onze spelers droegen tijdens de slotwedstrijd van de Keuken Kampioen Divisie, heeft in totaal 7500 euro opgeleverd. De opbrengst gaat in zijn geheel naar goed doel Dance4Life, dat het geld gebruikt om nog meer jongeren te bereiken met seksuele voorlichtingsprogramma’s. 

Merlyn Ooms, Hoofd Fondsenwerving bij Dance4Life, laat weten enorm dankbaar te zijn dat zowel EasyToys als FC Emmen zich met de veiling inzetten om veilige seks onder jongeren te bevorderen. “Het is voor ons cruciaal om ook vanuit een voetbalclub aandacht te geven aan seksuele voorlichting voor jongeren. Met het mooie bedrag dat is opgehaald zijn we in staat een trainer op te leiden die jaarlijks 4000 jongeren bereikt met ons seksuele voorlichtingsprogramma.”

Veiling roze shirts
De meest begeerde onderdelen van de veiling waren de unieke roze shirts. “Direct na de slotwedstrijd zijn de shirts door onze selectie gesigneerd en beschikbaar gesteld voor de veiling”, zegt commercieel directeur van FC Emmen, Ben Haverkort. “We zijn trots dat we ons partnerschap met EasyToys ook op die manier vorm kunnen geven en een goed doel kunnen steunen waar we beide achter staan.”

Via MatchWornShirt.com kon vanaf vrijdagavond 6 mei geboden worden op onder andere 27 shirts. Het shirt van Miguel Araujo bracht het meeste op: 1050 euro. Dat van clubtopscorer Rui Mendes leverde 1000 euro op. Naast de voetbalshirts konden fans en andere geïnteresseerden ook bieden op een workshop ‘How to sextoy’, een kijkje achter de schermen bij EasyToys en een rondrit met de speciale EasyToys Truck. 

Maatschappelijke impact
We waren al kampioen toen we de laatste wedstrijd van het seizoen eenmalig in roze shirts aantraden tegen ADO Den Haag. Met de speciale shirts, in de kleur van hoofdsponsor EasyToys, vierden we zowel de promotie naar de eredivisie als de verlenging van de samenwerking met de erotiekgigant. We maakten namelijk eerder dit jaar bekend het hoofdsponsorschap met nog eens twee jaar te verlengen. “Mooi dat we met onze samenwerking ook een maatschappelijke impact kunnen maken”, aldus CEO Eric Idema van EQOM Group, het moederbedrijf van EasyToys. 

Over EasyToys en EQOM Group
Met meer dan 100.000 bezoekers per dag en een aanbod van meer dan 14.000 erotische artikelen is EasyToys.nl de grootste webshop van de Benelux. De erotiekgigant is bezig met een Europese uitrol en is inmiddels in zeven verschillende landen te vinden. Met een team van specialisten adviseert en informeert de webshop hun klanten via hun blog EasyToys Magazine en EasyToys TV. De missie luidt: een plezierig seksleven voor iedereen. EasyToys is onderdeel van de EQOM Group, het erotiekconsortium dat is ontstaan nadat erotiekgigant EDC Retail, Europees marktleider en moederbedrijf van EasyToys, in 2020 was samengegaan met Eropartner Distribution. Onder aanvoering van CEO Idema wil EQOM wereldspeler worden en de ruim 212 miljoen euro omzet van 2021 uitbouwen naar 500 miljoen euro in 2025.