SocialBlox nieuwe shirtsponsor van FC Emmen
Vanaf de uitwedstrijd tegen Jong FC Utrecht op vrijdag 1 oktober zal het logo van SocialBlox als nieuwe shirtsponsor op de ruggen van de spelers prijken. FC Emmen is daarmee de allereerste club met een cryptogedreven social media platform als partner. SocialBlox zal de rest van het seizoen als shirtsponsor op de achterkant van zowel het thuis- als uitshirt staan.
SocialBlox is een social media applicatie die deels op de blockchain draait. Blockchain is de achterliggende technologie die bekend is geworden door bitcoin. Hiermee kan men, simpel gezegd, voorwaardelijke transacties (oftewel programmeerbaar geld) creëren. Deze transacties met voorwaarden worden door SocialBlox ingezet zodat gebruikers elkaar uit kunnen dagen om een challenge te volbrengen.
Met de enorme opkomst van ‘betaalde contentcreatie’ zoals vloggers en youtubers, is SocialBlox een gamechanger. Volgers of connecties hebben hiermee geen passieve rol meer, maar juist een actieve rol in de komende creaties, ofwel content-on-demand.
SocialBlox heeft momenteel een verkoopronde van hun digitale tokens. Dit is dadelijk het ‘programmeerbare geld’ dat de levensader van het platform gaat zijn. Zo kunnen gebruikers tokens verdienen met het volbrengen van uitdagingen en krijgen zij betaald voor advertenties.
De social media app zal rond 1 januari 2022 een grootschalige test ondergaan door de eerste gebruikers. Kort daarop zal de app in de app-store voor iedereen te downloaden zijn.
SocialBlox werd vorige week al gepresenteerd als hoofdsponsor van FC Emmen Esports en is dus nu ook de nieuwe shirtsponsor van de club geworden. Daarmee heeft de club twee mooie commerciële posities gevuld voor de rest van dit seizoen.
Michiel Ipenburg, CEO van SocialBlox: “SocialBlox is ontzettend trots als shirtsponsor. Als zeer ambitieuze partner kunnen wij niet wachten om samen met FC Emmen de weg naar boven in te slaan.”
Ben Haverkort, commercieel directeur van FC Emmen: “SocialBlox opereert in een nieuw soort wereld die voor veel mensen nog onbekend is. Maar het is wel de toekomst. Als commercieel team zijn wij erg trots dat wij als eerste betaald voetbalclub met zo’n unieke social media partij als SocialBlox in zee gaan.”