Jean-Jacques Velkeniers, Marketing Director van AB InBev, brouwer van het Belgische Jupiler: “Sinds de start van onze samenwerking in 2006 heeft Jupiler veel terrein gewonnen in Nederland. Het marktaandeel en de merkbekendheid zijn enorm gestegen en Jupiler wordt inmiddels sterk geassocieerd met voetbal. Goede zichtbaarheid in de media is belangrijk voor verdere groei van Jupiler in heel Nederland. Met de CED zijn we intensief in gesprek over de toekomstige ontwikkelingen en mogelijkheden op mediagebied in relatie tot de Jupiler League.”
Altijd verrassend
De Jupiler League kenmerkt zich als een verrassende competitie. Er is altijd spanning, van de eerste tot de laatste dag, mede dankzij het play-offs systeem. De Jupiler League is de tweede sportcompetitie van Nederland in termen van toeschouwersaantallen – jaarlijks 1,2 miljoen stadionbezoekers – en mediabereik. Met gemiddeld 3,27 goals per wedstrijd is de Jupiler League de meest doelpuntrijke betaaldvoetbalcompetitie van Europa.
Jupiler League is de doorstromingsafdeling tussen de Eredivisie en het amateurvoetbal en fungeert als kweekvijver van talent. Zo speelden internationale sterren als Gullit, Van Nistelrooy, Overmars en Huntelaar ooit in de Eerste Divisie. Recentelijk nog waren spelers als Strootman, Mertens en Chadli te bewonderen in de Jupiler League. Jonge, ambitieuze spelers kunnen er rijpen en zich ontwikkelen voor een volgende stap. Eén op de drie Eredivisie spelers heeft eerder in de Jupiler League gespeeld.