Het Ministerie van Verkeer & Waterstaat wil met het ‘Laat Bob maar Blazen’ spel stadionbezoekers op een positieve en ludieke manier aandacht vragen voor het belang van een nuchtere chauffeur bij het bezoeken van een voetbalwedstrijd. De campagne sluit uitstekend aan bij het thema voetbal, want het is een blaasvoetbalspel dat door de Bobs kan worden gespeeld tijdens de open dagen van de clubs uit de Jupiler League. Deelnemers kunnen daarmee ook nog een leuke prijs verdienen.
Goede voorbeeld
Directeur Henk Eising van FC Emmen: ,,Ons doel is om wedstrijden van FC Emmen tot een gezellig uitje en een leuke belevenis maken en dat mag niet bedorven mag worden door de negatieve gevolgen van het rijden onder invloed na een stadionbezoek. Ik roep de fans van FC Emmen dan ook op om het goede voorbeeld te geven: zorg altijd voor een Bob als je met de auto naar het stadion komt en van plan bent om een pilsje te drinken.”
Verantwoord genieten
Bary Benun, algemeen directeur InBev Nederland en hoofdsponsor van de Jupiler League: ,,Als brouwer willen wij dat mensen op een verantwoorde manier van bier genieten. Ook wij zijn niet gebaat bij de gevolgen van overmatige consumptie en het rijden onder invloed omdat ons mooie product op die manier in een slecht daglicht kan komen te staan. Daarom werken we met Jupiler ook graag mee aan de Bob zomercampagne.”